tirsdag den 11. november 2014

Boracay - min ferieø ♡

Boracay Boracay Boracay - du er min ferieø 


Så kom den sidste planlagte tur sammen med tøserne - Boracay 
Har aldrig set så dejlig en strand og så godt vejr. Det er en rigtig turistø med mange mennesker, men samtidig kan man også forstå hvorfor folk strømmer dertil... Man kan nyde den brede strand med helt hvidt sand, turkis klart vand, muligheder for at snorkle, feste, billig massage og en masse souvenir butikker. Selvom jeg har set rigtig mange smukke steder med vandfald, hvalhajer, strande og natur, vil jeg stadig mene Boracay er STEDET, hvis man bare vil slappe af, som var det "ferie" man holdte. Kunne bruge flere måneder her! 

Vi fløj med Cebu pacific fra Cebu til Caticlan, som tog lige godt en time. Så var vi med en af de der fili-både lige knap 15 min. Til vi var på øen Boracay. Derfra kan man tage en motorcykel (hable hable) ned til stranden (100 pesos) 

Vi havde ikke fundet hotel hjemmefra, 4 af os tøser, men de andre piger havde valgt et hjemmefra. De lå begge helt ned til stranden, så det kunne ikke havde været skønnere. Vi tjekkede ind på "Vila de Oro" og kostede os næsten 4000 pesos pr. Nat - uden for sæson. De andre piger opholdte sig på "nigi nigi nu noos beach resort" til ca. 6000 pesos pr. Nat, men var en langt bedre standard end vores! Begge havde inkl. Morgenmad, men med maveproblemer fra den morgenmad 
på Vila de Oro. 
Så hvis jeg skal anbefale et lækkert sted og man har pengene - choose Nigi nigi ;-)
Håber selv jeg kommer igen med kæresten hehe

Vi ankom og var meget betaget af stranden, solnedgangene og hvis man vælger rigtig, kan man også finde rigtig gode restauranter - som koster under 1000 pesos. Det var i hvert fald en bøf bearnaise med bagt kartoffel værd! En af dagene forkælede vi os med massage til hele 46 kr. For en time hihi. 

Vi kunne mærke vi rigtig var på ferie på de fem dage vi var væk fra Cebu City. Godt med solskin og nydelse. Turen hjem var billigere med flybillet til Kalibo. Dertil skulle vi med en lille minibus, som vi lejede privat for 250 pesos pr. person, som tog ca. 1,5 time. Men Caticlan lufthavn ligger lige på den anden side af den fili-båd man tager fra Boracay, så hvis man igen har pengene, spar tiden i de mange sving og køresyge. Fordelen ved Kalibo er, at flyet er større, hvor i Caticlan, er det små prut-fly. 

Har haft en rigtig god forlænget weekend, men praktikken kalder de sidste dage, inden min kæreste kommer herned og så står den på nydelse igen, inden turen går hjem til Danmark og jeg skal sige farvel til ungerne på Rise Above :-) Må indrømme jeg er mæt nu af Filippinerne, især Cebu City! Det er så trist at komme "hjem" igen til Cebu, når man lige har været i paradis og har allermest lyst til at tilbringe min sidste tid på stranden, i stedet for at lugte til skrald i beskidte Cebu. 
Det er sjovt kontrasten er så stor fra, at Filippinerne kan være noget så klamt og hvor man ligefrem lukker øjnene for den virkelighed og fattigdom der er i indre by. Men lige så snart man kommer ud fra byen, væk fra dårlig lugt og ud hvor man får vind i håret, kan få sin lugtesans igen og nyde sandet mellem tærene, er Filippinerne bare noget af det smukkese paradis man bestemt ikke vil lukke øjenene for... Mærkelig kombination? Nogle gange er Fili bare det bedste i verden og andre gange det værste. De værste tider vil man bare gerne hjem til Danmark, men de bedste, vil man til gengæld også bare gerne blive resten af sit liv. 










hehe, så fik vi lige tegnet et sjovt billede af os fire tøser :-) Kan i gætte hvem af dem, der er mig?









Min Boracay souvenir sommer-hat haha



Denne utrolig skønne udsigt til stranden med palmer, det hvide sand og turkise hav, 
vil jeg altid elske - på dét punkt er jeg en rigtig sommer-pige, som bare elsker sand under mine fødder. Kunne sagtens leve på min egen øde ø, hvis bare dem jeg elskede, var omkring mig. Man har vel lov til at drømme ;-) 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar